• سه شنبه ٤ مهر ١٤٠٢-١٢:٥٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٥٥٧
در صحن شورا صورت گرفت:5-179

ارائه گزارش شهرداری تهران درباره خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی/ تقدیر از چهار پاکبان زحمتکش در راهپیمایی اربعین

در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، معاون خدمات شهری شهرداری تهران گزارش مبسوطی درخصوص اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در جریان راهپیمایی اربعین حسینی ارائه شد و در پی آن، از چهار پاکبان زحمتکش در این زمینه تقدیر به عمل آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، گزارش معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص اقدامات انجام شده در اربعین حسینی در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفته و در همین راستا از چهار پاکبان تقدیر به عمل آمد. 
حسین نظری، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، در ابتدای گزارش خود در این باره بیان کرد: حرارت و شور بسیاری در در حضور میلیونی راهپیمانی اربعین رقم خورد که امسال در کربلای معلی شاهد بودیم؛ این عظمتی که مردم عراق چه در راهپیمایی‌های خود و چه در پذیرایی از زائران ایرانی و سایر کشورهای همسایه می‌آفرینند، نشان دهنده تداوم این شور و حرارت است.
نظری در ادامه با بیان اینکه حضور امروز برای تقدیر از زحمت کشانی است که کمتر دیده می‌شوند؛ گفت: مسئولیتی که به عنوان معاون ستاد مرکزی اربعین به بنده محول شد؛ تمام کلان شهرها را شامل می‌شد. خوشبختانه امسال از سوی شهرداران مناطق و نیز اعضای شورای اسلامی این کلان شهرها تقاضای افزایش شهرهای بیشتری داشتیم؛ این گزارش در حقیقت گزارش کاملی از حوزه خدمات شهری در مرزها در شهر عراق و از جمله جاماندگان در تهران بود که رویکرد تهران با تمرکز بیشتری انجام شد. 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: امسال در کمیته ستاد مرکزی اربعین تصمیم بر آن بود که این حکم به شهرداری تهران داده نشود که در تجدید نظری که انجام شد بار دیگر این مسئولیت به شهرداری محول شد از همان لحظه جلسات مربوطه برگزار و احکام به مسئولان ارائه شد و در نهایت ساختار تنظیمی به این شکل شد که مرزها به دو قسمت مرزهای ورودی و خروجی تقسیم شد که مرزهای خروجی شامل مرز ریندان و میرجاوه و یک مرز در عراق بود که خدمات لازم در آنجا ارائه شد. 
وی افزود: تعداد نیروی انسانی مستقر در مرزهای داخلی ۳۴۴۰ نفر بودند؛ حدود ۶۳۰ ماشین آلات آتش نشانی، خدمات شهری و حمل متوفیان نیز مستقر بودند و ۶۱۵ دستگاه اتوبوس هم به عراق اعزام شدند. گفتنی است که پسماند قابل توجهی توسط نیروهای شهرداری در مرزهای داخلی و خارجی جمع آوری شد. لباس‌هایی که برای پاکبانان نیز در نظر گرفته شده بود، لباس‌های مخصوص با وزن کم بود که برای این منظور تدارک دیده شده بود.
نظری در پایان توضیحات خود به ارائه دو خدمات دیگر اشاره داشته و بیان کرد: یکی از خدماتی که امسال نسبت به سال‌های گذشته بهتر ارائه شد، مربوط به حوزه حمل و نقل بود و نیز تسهیل امکان حمل و نقل و جابجایی متوفیان که با خدماتی که ارائه شد از حدود ۱۰۰ متوفی، حدود ۴۳ نفر در سردخانه‌ای که در کربلا تعبیه شده بود؛ شستشو و نگهداری شدند. در راهپیمایی جاماندگان اربعین نیز پاکبانانی در میان جمعیت حضور داشته و به ارائه خدمات می‌پرداختند که با تلاش‌هایی که انجام دادند همه چیز به بهترین شکل انجام شد. من به نوبه خود از شورا و تمام کسانی که در این مسیر یاری رسان بودند، به ویژه از پاکبانانی که در اینجا حضور دارند، تقدیر و تشکر می‌کنم. 
مهدی چمران، رئیس شورا نیز در تکمیل توضیحات معاون خدمات شهری شهرداری، ضمن تشکر از زحمات پاکبانان اظهار داشت: این تشکر تنها به عنوان یک وظیفه انجام می‌شود وگرنه این عزیزان برای خدا کار کرده‌اند؛ نه به این تشکر نیاز دارند و نه این تشکر می‌تواند جایگاه اصلی اجر و پاداش الهی را بگیرد.در انتها از تعدادی از پاکبانان نیز تقدیر به عمل آمد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: